WEKO3
アイテム
文字を書くことについて
https://hue.repo.nii.ac.jp/records/1319
https://hue.repo.nii.ac.jp/records/13195ca56b61-ef67-4b6b-a4b3-b4ec8c614e49
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2023-03-02 | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | 文字を書くことについて | |||||||||||
タイトル | ||||||||||||
タイトル | A Study on Letter Handwriting | |||||||||||
言語 | en | |||||||||||
言語 | ||||||||||||
言語 | jpn | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | cerebral hemisphere dominane | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Chinese character | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | cognitive sytle | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | fine psychomotor | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | functional relation | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | handedness | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | handwriting | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | Japanese character | |||||||||||
キーワード | ||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||
主題 | rhythm | |||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||
著者 |
小林, 利宣
× 小林, 利宣
× Kobayashi, Toshinobu
|
|||||||||||
抄録 | ||||||||||||
内容記述タイプ | Abstract | |||||||||||
内容記述 | Recently, although word processor machines are widely being used for business work, handwriting is a necessary and important skill in a person's daily life. Tools used for writing Japanese and Chinese characters, such as pens, pencils and others, create many problems in handwriting behavior. This paper will first examine and compare the merits and demerits of handwriting, typewriting and using a word processor. Second, the rhythm of the fine psychomotor of the hand and finger which consists of dynamic fluctuations in pen-point pressure and grip pressure of tools will be analyzed. These rhythmical fashions in handwriting behavior of each person reflect the ways of cognitive style developed in the early childhood stage where adaptive actions are learned. Usually, a child is able to recognize and learn on his own accord some letters or characters at about the age of four. And at about the age of five, the child is able to read and handwrite some Chinese and Hiragana characters. Reading and handwriting of letters can, therefore, be taught individually before the age of six. | |||||||||||
書誌情報 |
広島経済大学研究論集 en : HUE Journal of Humanities, Social and Natural Science 巻 12, 号 1, p. 11-34, 発行日 1989-06 |
|||||||||||
出版者 | ||||||||||||
出版者 | 広島経済大学経済学会 | |||||||||||
ISSN | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||
収録物識別子 | 0387-1444 | |||||||||||
書誌レコードID | ||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||
収録物識別子 | AN00212152 | |||||||||||
フォーマット | ||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||
内容記述 | application/pdf | |||||||||||
著者版フラグ | ||||||||||||
出版タイプ | VoR | |||||||||||
出版タイプResource | http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85 |