ログイン
言語:

WEKO3

  • トップ
  • ランキング
To
lat lon distance
To

Field does not validate



インデックスリンク

インデックスツリー

メールアドレスを入力してください。

WEKO

One fine body…

WEKO

One fine body…

アイテム

  1. 紀要
  2. 広島経済大学研究論集
  3. 40巻
  4. 3号

InterviewerとPresenterとしての学生 ─英語教科書の学習内容を活用したタスク型アプローチ─

https://doi.org/10.18996/kenkyu2017400307
https://doi.org/10.18996/kenkyu2017400307
5e71f2d3-8a36-492a-aa41-a7c091a982c7
名前 / ファイル ライセンス アクション
kenkyu2017400307.pdf kenkyu2017400307.pdf (1.2 MB)
Item type 紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1)
公開日 2023-02-24
タイトル
タイトル InterviewerとPresenterとしての学生 ─英語教科書の学習内容を活用したタスク型アプローチ─
タイトル
タイトル The Student as Interviewer and Presenter : A Task-based Approach to English Textbook Content
言語 en
言語
言語 jpn
キーワード
主題Scheme Other
主題 communication
キーワード
主題Scheme Other
主題 task
キーワード
主題Scheme Other
主題 task-based language teaching (TBLT)
キーワード
主題Scheme Other
主題 task-supported language teaching (TSLT)
キーワード
主題Scheme Other
主題 interview
キーワード
主題Scheme Other
主題 presentation
資源タイプ
資源タイプ識別子 http://purl.org/coar/resource_type/c_6501
資源タイプ departmental bulletin paper
ID登録
ID登録 10.18996/kenkyu2017400307
ID登録タイプ JaLC
著者 迫田, 奈美子

× 迫田, 奈美子

迫田, 奈美子

ja-Kana サコダ, ナミコ

Search repository
Wild, J.A.S.

× Wild, J.A.S.

Wild, J.A.S.

Search repository
Sakoda, Namiko

× Sakoda, Namiko

en Sakoda, Namiko

Search repository
Wild, J.A.S.

× Wild, J.A.S.

en Wild, J.A.S.

Search repository
抄録
内容記述タイプ Abstract
内容記述 A long-standing aim of Japanese education policy for the 21st century has been for all adult citizens to achieve a communicative competence in English. With Japan due to host the Summer Olympics in 2020, this aim has become ever more pressing. However, despite the efforts of policy makers, success measured against international standards has proved elusive. Congruent with this aim, and in response to the, thus far, disappointing outcomes, new approaches to English education are being introduced at all levels of the education system. This paper is presented as an empirical case study, comparing various approaches to teaching non-English major students at one Japanese university. In the context of a common syllabus and testing policy, with minimal allowance for any variation in L2 proficiency, and a requirement to cover a limited number of textbook-determined content areas, four different approaches to teaching, ranging from a single teacher, PPP approach, to team-teaching a TSLT approach were examined. Making use of a self-assessment survey, results indicate a favorable response to task-based activities, with participants expressing improved motivation and a recognition of the relevance of the set tasks. The respective roles of teachers in a team-teaching environment and the practicability of such an approach are also considered.
書誌情報 広島経済大学研究論集
en : HUE Journal of Humanities, Social and Natural Science

巻 40, 号 3, p. 131-153, 発行日 2017-12-31
出版者
出版者 広島経済大学経済学会
ISSN
収録物識別子タイプ ISSN
収録物識別子 0387-1444
書誌レコードID
収録物識別子タイプ NCID
収録物識別子 AN00408380
フォーマット
内容記述タイプ Other
内容記述 application/pdf
著者版フラグ
出版タイプ VoR
出版タイプResource http://purl.org/coar/version/c_970fb48d4fbd8a85
戻る
0
views
See details
Views

Versions

Ver.1 2023-07-25 11:16:35.080793
Show All versions

Share

Mendeley Twitter Facebook Print Addthis

Cite as

エクスポート

OAI-PMH
  • OAI-PMH JPCOAR 2.0
  • OAI-PMH JPCOAR 1.0
  • OAI-PMH DublinCore
  • OAI-PMH DDI
Other Formats
  • JSON
  • BIBTEX

Confirm


Powered by WEKO3


Powered by WEKO3